rood petje
ontwikkelaar fixeer contactsheet zelfportret
< vorige afdruk > volgende afdruk

petje Sex als reclame-instrument
24-02-2002 10:38
Een tijdje terug zag ik bij Opium TV een uitzending over Jan Jansen, de schoenenontwerper. Er was daar een man aan het woord die de reclamecampagnes besprak. Voornamelijk dan de foto's voor de advertentie. Hij vertelde uitvoerig over het sensuele en sexuele aspect van die foto's, hoe mooi en subtiel (of juist niet) het in beeld was gebracht. En toch steeds de schoen op een goede plaats in beeld. Want het is en blijft een schoenenreclame natuurlijk.
Ik moest daar weer aan denken toen ik bij Sisley keek. Het zijn foto's om kleding aan te prijzen, maar zijn ook duidelijk erotisch van aard. Niet gewoon platte porno, maar op een mooie manier. Je komt dit soort beelden wel vaker tegen in de reclame en om eerlijk te zijn ben ik er wel gecharmeerd van. Ook wat betreft flitstechniek vind ik dit soort foto's wel interessant. Geflitst zoals het eigenlijk niet mag, maar het klopt als een huis.
Vergeet ook de fotogallery niet te bekijken.