rood petje
ontwikkelaar fixeer contactsheet zelfportret
< vorige afdruk > volgende afdruk

petje Krijg nou wat
18-06-2002 14:19
Een brief van Inca in de bus. Ik zou de CF kaart geforceerd ingevoerd hebben en dus valt de reparatie niet onder garantie. Als ik iets niet gedaan heb, is het het doordrukken van de kaart. Ik weet hoe kwetsbaar die dingen zijn. Heb ik nu drie opties:
1. € 185,00 excl BTW betalen en de camere gerepareerd terug krijgen
2. € 36,00 excl BTW betalen en de camera ongerepareerd terug krijgen
3. de camera niet terug ontvangen
Optie nummer 3 zou denk ik inhouden dat ik mn geld kwijt ben. Lekker is dit!
Niets vermeld over de flits overigens......

10 belichtingen

Kika zei op 18-06-2002 15:21:
Ik zou eerst eens bellen of ze je niet de verkeerde brief hebben toegezonden en ze duidelijk aangeven dat dat wellicht in de winkel gebeurd is nog voor de aanschaf... stelletjes debielen zijn het...


B@s zei op 18-06-2002 15:32:
Brief klopt, dat wil zeggen alle gegevens kloppen. Serienummer etc. Ben nu nog ff te gefrustreerd, morgen maar even bellen denk ik.


Jan-Edward zei op 18-06-2002 16:02:
inca kan zich beter omdopen in incasso


Barto zei op 18-06-2002 17:43:
FW heeft precies hetzelfde gehad: een krom pennetje in de camera. Dat lijkt me geen toeval? Wellicht is die camera erg gevoelig voor een 'net-niet-recht' ingevoerde CF kaart?


Barto zei op 18-06-2002 17:58:
Overigens is dit geen keuze: wat heb je aan een kapotte camera?

Heb even rondgesnuffeld: "This camera is excellent - if it works!
The first model I recieved had a bent pin and would not allow the CF card to be inserted." op deze link (eric63)

Dat is dus nummer 3 met hetzelfde probleem.

Op een van de volgende pagina's:
"Here's another one, why in THIS camera did Nikon choose to have you
install the CF card with the label opposite, instead of facing you? "


B@s zei op 18-06-2002 19:30:
Barto bedankt! Dit is info die erg handig is als ik morgen ga bellen. Het maakt mij weer wat minder onzeker. Ik weet dat ik niet ben wezen doordrukken en heb de CF kaart ook goed om in de camera gedaan.


Fotowillem zei op 20-06-2002 08:29:
FW heeft precies hetzelfde gehad: een krom pennetje in de camera. Dat lijkt me geen toeval?

Dat klopt, en ik mag mij gelukkig prijzen met al het geluk van de wereld, dat "Foto Konijnenberg" mij de zelfde dag nog een nieuwe in mijn handen drukte.Ik zou daar toch ook behoorlijk de smoor in krijgen, voel mij zelfs een beetje lullig, ik heb B@s verteld wat een geweldig ding die 995 wel niet is, ( wat ik overigens nog steeds vind)Het kaartje moet er met de witte label naar je toe worden in getopt,wat m.i. verwarring schept want bij de 990 is het juist anders om.Ik leef met je mee B@s, weet dat je daar niet verder mee komt, maar toch! "BREEKIJZER" bellen B@s en met "Peter Storms" naar Nikon, maak maar veel "Tamtam".Overigens doet je leverancier ook of zijn neus bloed geloof ik, zou daar ook maar even met die storms langs gaan.


B@s zei op 20-06-2002 10:22:
Juist door jouw mening is de knoop naar de CP995 doorgehakt Willem.
Ik heb gister Kamera-Express gebeld en zij zouden Inca bellen. Nu weer even afwachten (maar niet te lang)


FW zei op 20-06-2002 16:47:
Ja dat weet ik, maar dingen gebeuren dat kan je niet voor wezen B@s, Gisteren ook een mail ontvangen uit Duitsland van ene” Steffan”, die stond voor de keuze een Mamiya 7II of een Mamiya 645 Af te kopen. Wat of ik dacht, en het beste vond, hij had mijn site bezocht, ik heb hem maar geadviseerd zich te laten blinddoeken in de winkel en dan een paar slagen rond te draaien. Waar zijn vinger dan naar wijst, die moet die dan maar nemen. Ik durf niet meer. !! Ik hoop van harte voor je dat het allemaal op zijn pootjes terechtkomt.

Groet,
Willem.


B@s zei op 20-06-2002 20:45:
Ik heb gewoon een verkeerd exemplaar. Jouw ervaring met de CP wogen zwaar een aangezien die goed waren, de knoop doorgehakt. Tja, dat ik een rotte appel kreeg, dat kon niemand weten. Hoop dat ik hem snel, zonder extra kosten, retour krijg en dan hopelijk ook goede avonturen ga beleven met de CP.